יום השואה בכפר סבא: ראש העיר הסיר שלט נגד גזענות

    בעיריית כפר סבא טענו כי השלט הורד בעקבות תלונות של הציבור לפיו השלט "פוגעני" אך למעשה, עד לרגע זה מסרבת העירייה לענות לדרישה של חבר המועצה, הרסגור הנדין ולחשוף את התלונות - גם בעילום שם
    יוסי צלניקר 3 Comment on יום השואה בכפר סבא: ראש העיר הסיר שלט נגד גזענות

    לאחר המהומה שעוררה עיריית כפר סבא בדרישתה להסיר שלט חוצות המתנגד להפרדה בבית החולים מאיר הוסר במהלך הלילה השלט באופן סופי על ידי חברת השלטים שנמצאת תחת החברה הכלכלית של העירייה.

    בעיריית כפר סבא טענו כי השלט הורד בעקבות תלונות של הציבור לפיו השלט "פוגעני" אך למעשה, עד לרגע זה מסרבת העירייה לענות לדרישה של חבר המועצה, הרסגור הנדין ולחשוף את התלונות - גם בעילום שם
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר המהומה שעוררה עיריית כפר סבא בדרישתה להסיר שלט חוצות המתנגד להפרדה בבית החולים מאיר הוסר במהלך הלילה (שלישי) השלט באופן סופי על ידי חברת השלטים אשר נמצאת תחת החברה הכלכלית של העירייה.

    יש לציין כי בראשות החברה הכלכלית של העירייה עומד לא אחר מאשר ראש העיר, יהודה בן חמו, אשר זאת אינה הפעם הראשונה שמגן על ההפרדה בחדרי הלידה בבית חולים מאיר. עם פרסום הפרשה, פנה חבר המועצה עילאי הרסגור הנדין למנהל בית החולים לבקש הבהרות וננזף על כך על ידי מנכ"לית העירייה וראש העיר.

    בעיריית כפר סבא טענו כי השלט הורד בעקבות תלונות של הציבור לפיו השלט "פוגעני" אך למעשה, עד לרגע זה מסרבת העירייה לענות לדרישה של חבר המועצה, הרסגור הנדין ולחשוף את התלונות – גם בעילום שם.

    עילאי הרסגור הנדין כתב בעמוד הרשת החברתית שלו: "היום חצתה עיריית כפר סבא קווים אדומים נוספים כשנתנה הוראה לחברת פרסום פרטית להסיר שלטי חוצות הקוראים להפסקת ההפרדה הגזעית בבית החולים.

    מה יש שם שגורם לאנשי ראש העיר להזדעק כל כך? מדוע משתמשת עיריית כפר סבא במשאבים הציבוריים ובסמכויותיה על מנת להגן בחירוף נפש על מוסד רפואי ששייך לקופת חולים כללית?

    משהו כאן נראה רע, רע מאוד, ואני לא מתכוון רק לעניין הגזעני. נחצו בפרשה זו קווים אדומים של הפרדה בין הון ושלטון, שימוש בדוברות העירייה לצרכים פוליטיים ופגיעה בחופש הביטוי".

    גם חבר הכנסת עיסאוי פריג' (מרצ) תקף את ראש עיריית כפר סבא, יהודה בן חמו, על הסרת השלט במילים חריפות ואמר: "בזמן שכולם עוסקים באנטישמיות של מפלגת העבודה הבריטית, אנו מגלים שוב ושוב שאחותה הישראלית לא טובה ממנה. ראש עיריית כפר סבא, חבר מפלגת העבודה יהודה בן חמו שהוריד את השלט, פעל בהשראת יו"ר המפלגה הרצוג שלא רוצה להצטייר כ"אוהב ערבים".

    פריג' הוסיף: "הרצוג נתן את האות וחברי המפלגה מיישמים את משנתו. בניגוד ללייבור, מפלגת העבודה לא משעה את הגזענים, אלה מעודדת אותם".



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      נראה שמרוב להיטותם להשיג ציון טוב בהומניזם, מתעלמים כמה "הומניסטים" מטובתם של בני אדם אמתיים.
      |
      בדומה להצעתם, לאסור הפרדת יולדות דוברות עברית מיולדות דוברות ערבית, אפשר לכפות על כל דרי הדיור הצבורי, דוברי שפות שונות, לגור בשכונה אחת "מאחדת ומקרבת", אבל התוצאה תהיה הרחקתם מהצבור שדובר את שפתם, ושכרם יצא בהפסדם. גם אם יאשפזו דוברות ערבית בין דוברות עברית אז יהיו לאלו ולאלו בחדרן פחות בנות שיח בשפתן, ואולי אפילו תגזר עליהן שתיקה.
      |
      למעשה, תוצאת הצעתם היא שיחיבו את הערביות לנהוג כשכנותיהן לחדר היהודיות, ולהמנע מלהביא מבקרים רבים, למרות שהערביות תפגענה מכך. לא טובתן של הערביות לנגד עיניהם. חזות הכל בעיניהם היא שבית החולים ימנע מ"גזענות" ויאכוף שוויון ( שוויון בשמירת כללים שנקבעו ע"י הרוב היהודי).
      |
      לפי גישתם, אם תבוא נאנסת פוסט-טראומטית שנכנסת לסטרס משמנים (בגלל האסוציאציה) אז ערך השוויון יחיב להניח לשמנים לטפל בה, לבל ירגישו דחויים, חס ושלום. כמותה, יש גם יהודיות פוסט-טראומטיות מטרור שפגע בקרוביהן ובידידיהן. אם ה"הומניסטים" חושבים לאפשר "גזענות" רק בטפול בסובלות מחרדה עקב אסוציאציות אז אני לא יודע איך הם מתכוונים להתגבר על הבעיה הפרקטית כשכל יהודיה שלא רוצה לשכב ליד ערביות יכולה להגיד שהיא חרדה משמיעת ערבית, ואין אפשרות לאמת או לשלול זאת.